"Бекітілген"
№334 бұйрықпен
01.09.2023 ж.
"Атбасар ауданы бойынша білім бөлімі
Ақмола облысының білім басқармасы
Самарка ауылының негізгі орта мектебі " КММ директоры
А. Карпиков
ЛАУАЗЫМДЫҚ НҰСҚАУЛЫҚ
МЕКТЕП АЛДЫНДАҒЫ ТӘРБИЕШІ
(ГПД)
1. Жалпы ережелер
1.1. Осы лауазымдық нұсқаулық Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрінің 2009 жылғы 13 шілдедегі № 338, Қазақстан Республикасы Еңбек және халықты әлеуметтік қорғау министрінің 28.06.03 ж. №141 бұйрығымен бекітілген Білім беру мекемесінің Мектепалды тәрбиешісінің (МЖӘ) тарифтік-біліктілік сипаттамасы және мемлекеттік мекемелер мен қазыналық кәсіпорындар мамандарының жекелеген лауазымдарының біліктілік сипаттамалары негізінде әзірленді. Қазақстан Республикасы Еңбек және халықты әлеуметтік қорғау министрінің 30.05.03 ж. №119-п бұйрығымен бекітілген қызметтің барлық салалары үшін. №4146 мектептің "13" 05.2021 ж. ұжымдық ұжымдық шарты, №А-1/3 мектептің "15" 01.2021 ж. жарғысы. Нұсқаулықты жасау кезінде Қазақстан Республикасы Білім министрлігі жүйесінің білім беру мекемесінде еңбекті қорғау қызметін ұйымдастыру туралы шамамен ұсынымдар да ескерілді.
1.2. Мектеп алдындағы тәрбиешіні (МЖӘ) мектеп директоры қызметке тағайындайды және қызметтен босатады.
1.3. Мектепке дейінгі тәрбиешінің (МЖӘ) педагогикалық жұмыс өтіліне талап қойылмай жоғары немесе орта кәсіптік білімі болуы тиіс.
1.4. Мектеп алдындағы тәрбиеші (МЖӘ) тікелей мектеп директорының тәрбие работе жөніндегі орынбасарына есеп береді.
1.5. Мектеп алдындағы тәрбиеші өз қызметінде Қазақстан Республикасының Конституциясын және заңдарын, Қазақстан Республикасы Президентінің Жарлықтарын, Қазақстан Республикасы Үкіметінің, Білім алушыларды тәрбиелеу және тәрбиелеу мәселелері бойынша барлық деңгейдегі білім беруді басқару органдарының шешімдерін; еңбекті қорғау, техника қауіпсіздігі және өрттен қорғау қағидалары мен нормаларын, сондай-ақ мектептің Жарғысы мен жергілікті құқықтық актілерін (оның ішінде оның ішінде ішкі еңбек тәртібі ережелерімен, директордың бұйрықтарымен және өкімдерімен, осы лауазымдық нұсқаулықпен), еңбек шартымен (келісімшартпен).
Мектеп алдындағы тәрбиеші (ЖПД) Бала құқықтары туралы Конвенцияны сақтайды.
2. Функциялар
Мектеп алдындағы тәрбиеші қызметінің негізгі бағыттары:
2.1. білім алушылардың мектептің тәрбие топтарында болған уақытында оларға қамқоршылық, тәрбиелеу және қадағалау;
2.2. бекітілген топта сабақтан тыс оқу жұмысын ұйымдастыру және өткізу;
3. Лауазымдық міндеттері
Мектеп алдындағы тәрбиеші (МЖӘ) келесі лауазымдық міндеттерді орындайды:
3.1. білім алушылардың тыныс-тіршілігін жоспарлайды және ұйымдастырады және оларды тәрбиелеуді жүзеге асырады;
3.2. білім алушылардың әлеуметтік-психологиялық оңалтуына, Әлеуметтік және еңбекке бейімделуіне жағдай жасауды қамтамасыз ететін күнделікті жұмыс жүргізеді;
3.3. тәрбие мен оқытудың әртүрлі әдістерін, әдістері мен құралдарын қолданады;
3.4. білім алушылармен олардың жеке ерекшеліктерін зерделеу негізінде түзету-дамыту жұмыстарын жоспарлайды және жүргізеді;
3.5. медицина қызметкерлерімен бірлесіп білім алушылардың денсаулығын сақтауды және нығайтуды қамтамасыз етеді, олардың психофизикалық дамуына ықпал ететін іс-шаралар жүргізеді;
3.6. балаларды белгіленген тәртіппен ата-аналарынан (оларды алмастыратын адамдардан) немесе мектеп педагогтерінен қабылдайды; білім алушылардың күн тәртібін орындауын, үй тапсырмаларын дайындауын ұйымдастырады, оларға оқуда, бос уақытын ұйымдастыруда және қосымша білім алуда көмек көрсетеді, оларды көркемдік және ғылыми-техникалық шығармашылыққа, спорт секцияларына, үйірмелерге және басқа да бірлестіктерге тартады. мүдделеріне;
3.7. білім алушыларда азаматтың адамгершілік қасиеттерін қалыптастыруға ықпал етеді, оларға мәдени мінез-құлық дағдыларын, оқуға, еңбекке жауапкершілікпен қарауды, адам құқықтарын құрметтеуді сіңіреді; білім алушыларда девиантты мінез-құлықтың, жаман әдеттердің алдын алу бойынша жұмыс жүргізеді;
3.8. білім алушылар ұжымында өзін-өзі басқаруды ұйымдастыруға көмек көрсетеді;
3.9. білім алушылардың жеке қабілеттерін, мүдделері мен бейімділігін, олардың отбасылық жағдайлары мен тұрғын үй-тұрмыстық жағдайларын зерделейді; білім алушылардың ата-аналарымен (оларды алмастыратын адамдармен)өзара іс-қимыл жасайды;
3.10. білім алушылардың құқықтары мен бостандықтарын сақтайды;
3.11. белгіленген тәртіппен құжаттама мен есептілікті жүргізеді;
3.12. мектептің педагогикалық кеңесінің жұмысына қатысады;
3.13. мерзімді тегін медициналық тексеруден өтеді;
3.14. өзінің кәсіби біліктілігін жүйелі түрде арттырады; әдістемелік бірлестіктердің қызметіне және әдістемелік жұмыстың басқа да нысандарына қатысады;
3.15. мектепте, тұрмыста, қоғамдық орындарда педагогтің қоғамдық жағдайына сәйкес мінез-құлықтың этикалық нормаларын сақтайды;
3.16. білім беру процесінің қауіпсіз жүргізілуін, еңбекті қорғау ережелерінің, қауіпсіздік техникасының, санитариялық және өртке қарсы ережелердің қатаң сақталуын қамтамасыз етеді; оқушылардан қаруды, өртті және жарылыс қаупі бар заттар мен құрылғыларды, уларды, есірткі және улы заттарды, азаматтық айналымнан алынған өзге де заттарды тапқаны туралы мектеп әкімшілігіне дереу хабарлайды;
3.17. мектеп әкімшілігіне әрбір жазатайым оқиға туралы жедел хабарлайды, дәрігерге дейінгі Алғашқы көмек көрсету бойынша шаралар қабылдайды;
3.18. білім беру процесін жүргізу жағдайларын жақсарту және сауықтыру жөнінде ұсыныстар енгізеді, сондай-ақ білім алушылар ағзасының тыныс-тіршілігі мен жұмысқа қабілеттілігін төмендететін білім беру процесін қамтамасыз етудегі барлық кемшіліктер туралы басшылықтың назарына жеткізеді;
3.19. сынып журналында немесе нұсқаманы тіркеу журналында міндетті түрде тіркеле отырып білім алушыларға тәрбие іс шараларын өткізу қауіпсіздігі бойынша нұсқама жүргізеді;
3.20. білім алушылардың еңбекті қорғау ережелерін, жол қозғалысы ережелерін, тұрмыстағы, судағы және т. б. мінез-құлықты зерделеуін ұйымдастырады.;
4. Құқықтар
Мектеп алдындағы тәрбиешінің (ЖПД) құқығы бар:
4.1. мектеп жарғысында айқындалған тәртіппен мектепті басқаруға қатысу;
4.2. кәсіби Ар-намыс пен қадір-қасиетті қорғауға;
4.3. шағымдармен және оның жұмысын бағалайтын басқа құжаттармен танысу, олар бойынша түсініктеме беру;
4.4. оқыту және тәрбиелеу әдістемелерін, Оқу құралдары мен материалдарды, оқулықтарды, білім алушылардың білімін бағалау әдістерін еркін таңдау және пайдалану;
4.5. біліктілікті арттыру;
4.6. тиісті біліктілік санатына ерікті негізде аттестатталуға және аттестаттаудан сәтті өткен жағдайда оны алуға;
4.7. сабақтар мен өзгерістер кезінде білім алушыларға сабақтарды ұйымдастыруға және тәртіпті сақтауға қатысты міндетті өкімдер беру, мектеп білім алушыларын көтермелеу және жазалау туралы Қағидаларда белгіленген жағдайларда және тәртіппен білім алушыларды тәртіптік жауапкершілікке тарту;
5. Жауапкершілік
5.1. Мектеп алдындағы тәрбиеші (ЖПД) ҚР Еңбек кодексіне сәйкес топ білім алушыларының өмірі мен денсаулығына, олардың құқықтары мен бостандықтарының бұзылуына жауапты болады.
5.2. Мектептің Жарғысы мен ішкі еңбек тәртібінің ережелерін, мектеп директорының заңды өкімдерін және осы Нұсқаулықта белгіленген өзге де жергілікті нормативтік актілерді, лауазымдық міндеттерді дәлелсіз себептермен орындамағаны немесе тиісінше орындамағаны үшін мектеп алдындағы тәрбиеші (МЖӘ) еңбек заңнамасында айқындалған тәртіппен тәртіптік жауаптылықта болады.
5.3. Білім алушының жеке басына физикалық және (немесе) психикалық зорлық-зомбылықпен байланысты тәрбиелеу әдістерін қолданғаны, оның ішінде бір рет қолданғаны, сондай-ақ өзге де әдепсіз теріс қылық жасағаны үшін мектепалды даярлық тәрбиешісі Еңбек заңнамасына және "білім туралы"Қазақстан Республикасының Заңына сәйкес атқаратын қызметінен босатылуы мүмкін. Мұндай теріс қылық үшін жұмыстан шығару тәртіптік жауапкершілік шарасы емес.
5.4. Мектепке немесе білім беру процесіне қатысушыларға өз лауазымдық міндеттерін орындауға (орындамауға) байланысты кінәлі залал келтіргені үшін мектеп алдындағы тәрбиеші (МЖӘ) ҚР Еңбек кодексінде және (немесе) азаматтық заңнамада белгіленген тәртіппен және шектерде материалдық жауаптылықта болады.
6. Қарым-қатынас. Лауазым бойынша байланыстар
Мектеп алдындағы тәрбиеші (МЖӘ):
6.1. 25 сағаттық жұмыс аптасы негізінде құрылған және мектеп директоры бекіткен кесте бойынша жұмыс істейді;
6.2. белгіленген тәртіппен сағаттық төлем шарттарында және тарифтеу бойынша (ауыстыру мерзіміне байланысты)уақытша болмаған тәрбиешілерді ауыстырады;
6.3. әр оқу жылына және әр оқу тоқсанына өз жұмысын жоспарлайды. Жұмыс жоспарын мектеп директорының тәрбие работе жөніндегі орынбасары жоспарланған кезең басталғаннан бастап бес күннен кешіктірмей бекітеді;
6.4. мектеп директорының тәрбие жұмысы жөніндегі орынбасарына әрбір оқу тоқсанын аяқтағаннан кейін 5 күн ішінде көлемі бес машинамен басылған беттен аспайтын өз қызметі туралы жазбаша есеп береді;
6.5. мектеп директорынан және оның орынбасарларынан нормативтік-құқықтық және ұйымдастырушылық-әдістемелік сипаттағы ақпарат алады, тиісті құжаттармен қолхатпен танысады;
6.6. мұғалімдермен, сынып тәрбиешілерімен және білім алушылардың ата-аналарымен (оларды алмастыратын адамдармен) тығыз байланыста жұмыс істейді; өз құзыретіне кіретін мәселелер бойынша мектеп әкімшілігімен және педагог қызметкерлерімен жүйелі түрде ақпарат алмасады;
Білуге тиіс: Қазақстан Республикасының Конституциясын, "Білім туралы", "Қазақстан Республикасындағы тіл туралы", "Қазақстан Республикасындағы Баланың құқықтары туралы", "Сыбайлас жемқорлыққа қарсы күрес туралы", "Неке және отбасы туралы", "Мүгедектігі бойынша, асыраушысынан айрылу жағдайы бойынша және асыраушысынан айрылу жағдайы бойынша Мемлекеттік әлеуметтік жәрдемақылар туралы" Қазақстан Республикасының заңдарын "арнаулы әлеуметтік қызметтер туралы","Мүмкіндігі шектеулі балаларды әлеуметтік және медициналық-педагогикалық түзеу арқылы қолдау туралы", "Кәмелетке толмағандар арасындағы құқық бұзушылықтардың алдын алу және балалардың қадағалаусыз және панасыз қалуының алдын алу туралы" және білім беруді дамытудың бағыттары мен перспективаларын айқындайтын басқа да нормативтік құқықтық актілер; пәнді оқыту әдістемесі, Тәрбие жұмысы; оқу кабинеттері мен қосалқы үй-жайларды жарақтандыру мен жабдықтауға қойылатын талаптар; Оқыту құралдары және олардың дидактикалық мүмкіндіктері; білім беру мен педагогика ғылымын дамытудың негізгі бағыттары мен перспективалары; құқық негіздері және еңбекті ғылыми ұйымдастыру, Педагогика және психология; мемлекеттік жалпыға міндетті білім беру стандарттары; педагогика, педагогикалық психология; педагогикалық ғылым мен практиканың жетістіктері; экономика негіздері, еңбек туралы заңнама; еңбекті қорғау, қауіпсіздік техникасы және өрттен қорғау ережелері мен нормалары; санитарлық ережелер мен нормалар.