"Бекітілген"
№334 бұйрықпен
01.09.2023 ж.
"Атбасар ауданы бойынша білім бөлімі
Ақмола облысының білім басқармасы
Самарка ауылының негізгі орта мектебі " КММ директоры
А. Карпиков
ЛАУАЗЫМДЫҚ НҰСҚАУЛЫҚ
Психолог
1. Жалпы ережелер
1.1. Осы лауазымдық нұсқаулық Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрінің 2009 жылғы 13 шілдедегі № 338, Қазақстан Республикасы Еңбек және халықты әлеуметтік қорғау министрінің 28.06.03 ж. №141 бұйрығымен бекітілген Білім беру мекемесі психологының тарифтік-біліктілік сипаттамасы негізінде әзірленді. Қазақстан Республикасы Еңбек және халықты әлеуметтік қорғау министрінің 30.05.03 ж. №119-п бұйрығымен, "13" 05.2021 ж. №4146 мектептің ұжымдық шартымен, "15" 01.2021 Ж. №А-1/3 мектебінің жарғысымен бекітілген қызметтің барлық салаларына ортақ мемлекеттік мекемелер мен қазыналық кәсіпорындар мамандарының жекелеген лауазымдарының біліктілік сипаттамаларын Нұсқаулықты жасау кезінде Қазақстан Республикасы Білім министрлігі жүйесінің білім беру мекемесінде еңбекті қорғау қызметін ұйымдастыру туралы шамамен ұсынымдар да ескерілді.
1.2. психологты мектеп директоры тағайындайды және қызметтен босатады.
1.3. психологтың педагогикалық жұмыс өтіліне қойылатын талаптарсыз жоғары немесе орта кәсіптік білімі болуы керек.
Тиісті білімі жоқ, бірақ жеткілікті практикалық тәжірибесі, білімі, іскерлігі бар және өзіне жүктелген лауазымдық міндеттерін сапалы және толық көлемде орындайтын адам мектептің аттестаттау комиссиясының ұсынымы бойынша Алып тастау тәртібімен психолог лауазымына тағайындалуы мүмкін.
1.4. психолог тікелей мектеп директорының оқу-тәрбие работе жөніндегі орынбасарына есеп береді.
1.5. Өз қызметінде психолог Қазақстан Республикасының Конституциясын және заңдарын, Қазақстан Республикасы Үкіметінің шешімдерін, білім алушыларға білім беру мен тәрбиелеуді; еңбекті қорғау, техника қауіпсіздігі және өртке қарсы қорғау қағидалары мен нормаларын, сондай-ақ мектептің Жарғысы мен жергілікті құқықтық актілерін (оның ішінде ішкі еңбек тәртібі қағидаларын, директордың бұйрықтары мен өкімдерін, осы лауазымдық нұсқаулықты), еңбек шартымен (келісімшартпен).
психолог Бала құқықтары туралы Конвенцияны сақтайды.
2. Функциялар
Психолог қызметінің негізгі бағыттары:
2.1. мектеп оқушыларының психологиялық ашылуы;
2.2. білім алушылардың психологиялық, шығармашылық қабілеттерін дамыту;
3. Лауазымдық міндеттері
психолог келесі лауазымдық міндеттерді орындайды:
3.1. психологиялық үйірменің білім алушыларының құрамын жинақтайды және оны оқу мерзімі ішінде сақтау жөнінде шаралар қабылдайды;
3.2. білім алушыларға психологиялық бақылауды жүзеге асырады;
3.3. психофизиологиялық орындылығы негізінде жұмыс (оқыту) нысандарын, құралдары мен әдістерін психологиялық негізделген таңдауды қамтамасыз етеді;
3.4. білім алушылардың құқықтары мен бостандықтарының сақталуын қамтамасыз етеді;
3.5. білім беру бағдарламаларын әзірлеуге және іске асыруға қатысады;
3.6. сабақтардың жоспарлары мен бағдарламаларын жасайды, олардың орындалуын қамтамасыз етеді; белгіленген құжаттама мен есептілікті жүргізеді;
3.7. білім алушылардың шығармашылық қабілеттерін анықтайды, олардың дамуына, тұрақты кәсіби қызығушылықтары мен бейімділігін қалыптастыруға ықпал етеді;
3.8. дарынды және талантты білім алушыларды, оның ішінде мүмкіндігі шектеулі балаларды қолдайды;
3.9. білім алушылардың бұқаралық іс шараларға қатысуын ұйымдастырады;
3.10. өз құзыреті шегінде ата-аналарға (оларды алмастыратын адамдарға), сондай-ақ мектептің педагог қызметкерлеріне және білім алушыларға консультациялық көмек көрсетеді;
3.11. сабақтарды өткізу кезінде еңбекті қорғау, техника қауіпсіздігі және өртке қарсы қорғау қағидаларының сақталуын қамтамасыз етеді; белгіленген үлгідегі журналда міндетті түрде тіркей отырып, білім алушылардың еңбегін қорғау бойынша нұсқама жүргізеді;
3.12. мектеп әкімшілігіне әрбір жазатайым оқиға туралы жедел хабарлайды, дәрігерге дейінгі Алғашқы көмек көрсету бойынша шаралар қабылдайды;
3.13. өзінің кәсіби біліктілігін арттырады; әдістемелік бірлестіктердің қызметіне және әдістемелік жұмыстың басқа да нысандарына қатысады;
3.14. мектептің педагогикалық кеңесінің жұмысына қатысады;
3.15. мерзімді тегін медициналық тексеруден өтеді;
3.16. мектепте, тұрмыста, қоғамдық орындарда педагогтің қоғамдық жағдайына сәйкес мінез-құлықтың этикалық нормаларын сақтайды;
4. Құқықтар
психологтың құқығы бар:
4.1. мектеп жарғысында айқындалған тәртіппен мектепті басқаруға қатысу;
4.2. кәсіби Ар-намыс пен қадір-қасиетті қорғауға;
4.3. шағымдармен және оның жұмысын бағалайтын басқа құжаттармен танысу, олар бойынша түсініктеме беру;
4.4. оқыту және тәрбиелеу әдістемелерін, Оқу құралдары мен материалдарды, оқулықтарды, білім алушылардың білімін бағалау әдістерін еркін таңдау және пайдалану;
4.5. біліктілікті арттыру;
4.6. тиісті біліктілік санатына ерікті негізде аттестатталуға және аттестаттаудан сәтті өткен жағдайда оны алуға;
4.7. сабақтар мен өзгерістер кезінде білім алушыларға сабақтарды ұйымдастыруға және тәртіпті сақтауға қатысты міндетті өкімдер беру, мектеп білім алушыларын көтермелеу мен жазалау туралы жарғыда және Қағидаларда белгіленген жағдайларда және тәртіппен білім алушыларды тәртіптік жауапкершілікке тарту;
5. Жауапкершілік
5.1. психолог ҚР Заңнамасы бойынша білім беру бағдарламаларын орындау сапасы, білім алушылардың сабақ уақытында өмірі мен денсаулығы, олардың құқықтары мен бостандықтарын бұзғаны үшін жауап береді.
5.2. Мектептің Жарғысы мен ішкі еңбек тәртібінің ережелерін, мектеп директорының заңды өкімдерін және осы Нұсқаулықта белгіленген өзге де жергілікті нормативтік актілерді, лауазымдық міндеттерді дәлелсіз себептермен орындамағаны немесе тиісінше орындамағаны үшін психолог еңбек заңнамасында айқындалған тәртіппен тәртіптік жауаптылықта болады.
5.3. Білім алушының жеке басына физикалық және (немесе) психикалық зорлық-зомбылықпен байланысты тәрбиелеу әдістерін қолданғаны, оның ішінде бір мәрте қолданғаны, сондай-ақ өзге де әдепсіз теріс қылық жасағаны үшін психолог ҚР Еңбек кодексіне және "білім туралы"Қазақстан Республикасының Заңына сәйкес атқаратын қызметінен босатылуы мүмкін. Мұндай теріс қылық үшін жұмыстан шығару тәртіптік жауапкершілік шарасы емес.
5.4. Мектепке немесе білім беру процесіне қатысушыларға өзінің лауазымдық міндеттерін орындауға (орындамауға) байланысты залал келтіргені үшін психолог Еңбек және (немесе) азаматтық заңнамада белгіленген тәртіппен және шектерде материалдық жауаптылықта болады.
6. Қарым-қатынас. Лауазым бойынша байланыстар
психолог:
6.1. оқу сабақтарының кестесіне сәйкес өзіне белгіленген оқу жүктемесінің көлемін орындау, міндетті жоспарлы жалпы мектептік іс-шараларға қатысу және әзірлеу нормалары белгіленбеген міндетті қызметті өзін-өзі жоспарлау режимінде жұмыс істейді;
6.2. әр оқу жылына және әр оқу тоқсанына өз жұмысын жоспарлайды. Жұмыс жоспарын мектеп директорының оқу-тәрбие жұмысы жөніндегі орынбасары жоспарланатын кезең басталғаннан бастап бес күннен кешіктірмей бекітеді;
6.3. мектеп директорының оқу-тәрбие жұмысы жөніндегі орынбасарына әрбір оқу тоқсанын аяқтағаннан кейін 5 күн ішінде көлемі бес машинамен басылған беттен аспайтын өз қызметі туралы жазбаша есеп береді;
6.4. мектеп директорынан және оның орынбасарларынан нормативтік-құқықтық және ұйымдастырушылық-әдістемелік сипаттағы ақпарат алады, тиісті құжаттармен қолхатпен танысады;
6.5. мұғалімдермен, білім алушылардың ата-аналарымен (оларды алмастыратын адамдармен) тығыз байланыста жұмыс істейді; өз құзыретіне кіретін мәселелер бойынша мектеп әкімшілігімен және педагог қызметкерлерімен жүйелі түрде ақпарат алмасады;
Білуге тиіс: Қазақстан Республикасының Конституциясын, "Білім туралы", "Қазақстан Республикасындағы тіл туралы", "Қазақстан Республикасындағы Баланың құқықтары туралы", "Сыбайлас жемқорлыққа қарсы күрес туралы", "Неке және отбасы туралы", "Мүгедектігі бойынша, асыраушысынан айрылу жағдайы бойынша және асыраушысынан айрылу жағдайы бойынша Мемлекеттік әлеуметтік жәрдемақылар туралы" Қазақстан Республикасының заңдарын "арнаулы әлеуметтік қызметтер туралы","Мүмкіндігі шектеулі балаларды әлеуметтік және медициналық-педагогикалық түзеу арқылы қолдау туралы", "Кәмелетке толмағандар арасындағы құқық бұзушылықтардың алдын алу және балалардың қадағалаусыз және панасыз қалуының алдын алу туралы" және білім беруді дамытудың бағыттары мен перспективаларын айқындайтын басқа да нормативтік құқықтық актілер; пәнді оқыту әдістемесі, Тәрбие жұмысы; оқу кабинеттері мен қосалқы үй-жайларды жарақтандыру мен жабдықтауға қойылатын талаптар; Оқыту құралдары және олардың дидактикалық мүмкіндіктері; білім беру мен педагогика ғылымын дамытудың негізгі бағыттары мен перспективалары; құқық негіздері және еңбекті ғылыми ұйымдастыру, Педагогика және психология; мемлекеттік жалпыға міндетті білім беру стандарттары; педагогика, педагогикалық психология; педагогикалық ғылым мен практиканың жетістіктері; экономика негіздері, еңбек туралы заңнама; еңбекті қорғау, қауіпсіздік техникасы және өрттен қорғау ережелері мен нормалары; санитарлық ережелер мен нормалар.