"Бекітілген"
№334 бұйрықпен
01.09.2023 ж.
"Атбасар ауданы бойынша білім бөлімі
Ақмола облысының білім басқармасы
Самарка ауылының негізгі орта мектебі " КММ директоры
А. Карпиков
ЛАУАЗЫМДЫҚ НҰСҚАУЛЫҚ
ӘЛЕУМЕТТІК ПЕДАГОГ
1. Жалпы ережелер
1.1. Осы лауазымдық нұсқаулық Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрінің 2009 жылғы 13 шілдедегі № 338, Қазақстан Республикасы Еңбек және халықты әлеуметтік қорғау министрінің 28.06.03 ж. №141 бұйрығымен бекітілген Білім беру мекемесінің әлеуметтік педагогінің тарифтік-біліктілік сипаттамасы негізінде әзірленді. Қазақстан Республикасы Еңбек және халықты әлеуметтік қорғау министрінің 30.05.03 ж. №119-п бұйрығымен, "13" 05.2021 ж. №4146 мектептің ұжымдық шартымен, "15" 01.2021 Ж. №А-1/3 мектебінің жарғысымен бекітілген қызметтің барлық салаларына ортақ мемлекеттік мекемелер мен қазыналық кәсіпорындар мамандарының жекелеген лауазымдарының біліктілік сипаттамаларын Нұсқаулықты жасау кезінде Қазақстан Республикасы Білім министрлігі жүйесінің білім беру мекемесінде еңбекті қорғау қызметін ұйымдастыру туралы шамамен ұсынымдар да ескерілді.
1.2. әлеуметтік педагогты мектеп директоры тағайындайды және қызметтен босатады.
1.3. әлеуметтік педагогтың жоғары білімі, Әлеуметтік педагогтың жұмыс өтілі кемінде 3 жыл болуы тиіс.
1.4. әлеуметтік педагог тікелей мектеп директорының тәрбие работе жөніндегі орынбасарына есеп береді.
1.5. Әлеуметтік педагог өз қызметінде Қазақстан Республикасының Конституциясын және заңдарын, Қазақстан Республикасы Үкіметінің шешімдерін, білім алушыларға білім беру мен тәрбиелеуді; еңбекті қорғау, техника қауіпсіздігі және өртке қарсы қорғау қағидалары мен нормаларын, сондай-ақ мектептің Жарғысы мен жергілікті құқықтық актілерін (оның ішінде ішкі еңбек тәртібі қағидаларын, директордың бұйрықтары мен өкімдерін, осы лауазымдық нұсқаулықты)басшылыққа алады, еңбек шартымен (келісімшартпен).
әлеуметтік педагог Бала құқықтары туралы Конвенцияны сақтайды.
2. Функциялар
Әлеуметтік педагог қызметінің негізгі бағыттары:
2.1. әлеуметтік қорғалмаған білім алушылардың құқықтарын бақылауды жүзеге асырады;
2.2. білім алушылардың құқықтары мен бостандықтарының сақталуын қамтамасыз етеді;
3. Лауазымдық міндеттері
әлеуметтік педагог келесі лауазымдық міндеттерді орындайды:
3.1. жеке тұлғаның және оның микроортасының психологиялық-медициналық-педагогикалық ерекшеліктерін, өмір сүру жағдайларын зерттейді, мүдделер мен қажеттіліктерді, проблемаларды, жанжалды жағдайларды, білім алушылар мен тәрбиеленушілердің мінез-құлқындағы ауытқуларды анықтайды және оларға уақытылы әлеуметтік көмек пен қолдау көрсетеді. 3.2. әлеуметтік-педагогикалық жұмыстың міндеттерін, нысандарын, әдістерін, баланың жеке және әлеуметтік мәселелерін шешу тәсілдерін айқындайды, білім алушылардың, тәрбиеленушілердің, балалардың жеке басының құқықтары мен бостандықтарын іске асыруда әлеуметтік қорғау және әлеуметтік көмек көрсету жөнінде шаралар қабылдайды. 3.3. білім алушылар, тәрбиеленушілер, балалар мен мекеме, отбасы, орта, түрлі әлеуметтік қызметтердің, ведомстволар мен әкімшілік органдардың мамандары арасында делдал болады.
3.4. жеке тұлғаның қоғамдағы өмірге бейімделуін қамтамасыз ететін білім беру ұйымдарында және тұрғылықты жері бойынша білім алушыларды (тәрбиеленушілерді) тәрбиелеу, білім беру, дамыту және әлеуметтік қорғау жөніндегі шаралар кешенін жүзеге асырады. 3.5. жетім балалар мен ата-анасының қамқорлығынсыз қалған балалардың, мүмкіндігі шектеулі балалардың, мүгедек балалардың, бала кезінен мүгедектердің патронаты, тұрғын үймен, жәрдемақылармен, зейнетақылармен, мүліктік және мүліктік емес құқықтармен қамтамасыз ету жөніндегі жұмысты үйлестіреді.
3.6. сабақтан тыс уақытта білім алушылардың (тәрбиеленушілердің) таланттарын, ақыл-ой және дене қабілеттерін дамытуға жағдай жасайды.
3.7. әлеуметтік ортада адамгершілік, адамгершілік салауатты қарым-қатынас орнатуға ықпал етеді.
3.8. бала мен мемлекеттік, қоғамдық ұйымдар мен әлеуметтік қызметтер арасындағы байланысты қамтамасыз етеді.
3.9. мұғалімдермен, ата-аналармен және басқа да заңды өкілдермен өзара әрекеттеседі.
3.10. білім беру процесі кезеңінде білім алушылардың өмірі мен денсаулығын қорғауды қамтамасыз етеді.
3.11. білім беру ұйымдарында білім беру оқу бағдарламаларын әзірлеуге, бекітуге және іске асыруға қатысады.
3.12. психофизиологиялық орындылығын негізге ала отырып, жұмыс (оқыту) нысандарын, құралдары мен әдістерін әлеуметтік негізделген таңдауды қамтамасыз етеді;
3.13. білім алушылардың құқықтары мен бостандықтарының сақталуын қамтамасыз етеді, аз қамтылған және басқа да оқушылардың ыстық тамақтануына жауап береді, жетім балаларға, ата-анасының қамқорлығынсыз қалған балаларға оларды баспанаға және басқа да мемлекеттік мекемелерге бөлу үшін құжаттар дайындайды, әлеуметтік қорғалмаған білім алушылар мен аз қамтылған отбасылар қатарындағы білім алушыларға қаржылық және материалдық көмек көрсетуге бөлінген қаражаттың жұмсалуына жалпыға бірдей оқыту қорына жауап береді ҚР Үкіметінің 25.01.2008 ж. №64 . профилактика Кеңесінің, қамқоршылық және қорғаншылық кеңестердің жұмысын ұйымдастыру, оқушылардың сабаққа қатысуын қадағалау (сабаққа қатысуды есепке алуды жүргізу);
3.14. сабақтардың жоспарлары мен бағдарламаларын жасайды, олардың орындалуын қамтамасыз етеді; белгіленген құжаттама мен есептілікті жүргізеді;
3.15. өз құзыреті шегінде ата-аналарға (оларды алмастыратын адамдарға), сондай-ақ мектептің педагог қызметкерлеріне және білім алушыларға консультациялық көмек көрсетеді;
3.16. сабақтарды өткізу кезінде еңбекті қорғау, техника қауіпсіздігі және өртке қарсы қорғау қағидаларының сақталуын қамтамасыз етеді; белгіленген үлгідегі журналда міндетті түрде тіркей отырып, білім алушылардың еңбегін қорғау бойынша нұсқама жүргізеді;
3.17. мектеп әкімшілігіне әрбір жазатайым оқиға туралы жедел хабарлайды, дәрігерге дейінгі Алғашқы көмек көрсету бойынша шаралар қабылдайды;
3.18. өзінің кәсіби біліктілігін арттырады; әдістемелік бірлестіктердің қызметіне және әдістемелік жұмыстың басқа да нысандарына қатысады;
3.19. мектептің педагогикалық кеңесінің жұмысына қатысады, бұйрықтардың жобаларын дайындайды;
3.20. мерзімді тегін медициналық тексеруден өтеді;
3.21. мектепте, тұрмыста, қоғамдық орындарда педагогтің қоғамдық жағдайына сәйкес мінез-құлықтың этикалық нормаларын сақтайды;
4. Құқықтар
әлеуметтік педагогтың құқығы бар:
4.1. мектеп жарғысында айқындалған тәртіппен мектепті басқаруға қатысу;
4.2. кәсіби Ар-намыс пен қадір-қасиетті қорғауға;
4.3. шағымдармен және оның жұмысын бағалайтын басқа құжаттармен танысу, олар бойынша түсініктеме беру;
4.4. оқыту және тәрбиелеу әдістемелерін, Оқу құралдары мен материалдарды, оқулықтарды, білім алушылардың білімін бағалау әдістерін еркін таңдау және пайдалану;
4.5. біліктілікті арттыру;
4.6. тиісті біліктілік санатына ерікті негізде аттестатталуға және аттестаттаудан сәтті өткен жағдайда оны алуға;
4.7. сабақтар мен өзгерістер кезінде білім алушыларға сабақтарды ұйымдастыруға және тәртіпті сақтауға қатысты міндетті өкімдер беру, мектеп білім алушыларын көтермелеу мен жазалау туралы жарғыда және Қағидаларда белгіленген жағдайларда және тәртіппен білім алушыларды тәртіптік жауапкершілікке тарту;
5. Жауапкершілік
5.1. әлеуметтік педагог ҚР Заңнамасы бойынша білім беру бағдарламаларын орындау сапасы, білім алушылардың сабақ кезінде өмірі мен денсаулығы, олардың құқықтары мен бостандықтарын бұзғаны үшін жауапты болады.
5.2. Мектептің Жарғысы мен ішкі еңбек тәртібінің ережелерін, мектеп директорының заңды өкімдерін және осы Нұсқаулықта белгіленген өзге де жергілікті нормативтік актілерді, лауазымдық міндеттерді дәлелсіз себептермен орындамағаны немесе тиісінше орындамағаны үшін әлеуметтік педагог еңбек заңнамасында айқындалған тәртіппен тәртіптік жауаптылықта болады.
5.3. Білім алушының жеке басына физикалық және (немесе) психикалық зорлық-зомбылықпен байланысты тәрбиелеу әдістерін қолданғаны, оның ішінде бір мәрте қолданғаны, сондай-ақ өзге де әдепсіз теріс қылық жасағаны үшін әлеуметтік педагог ҚР Еңбек кодексіне және "білім туралы"Қазақстан Республикасының Заңына сәйкес атқаратын қызметінен босатылуы мүмкін. Мұндай теріс қылық үшін жұмыстан шығару тәртіптік жауапкершілік шарасы емес.
5.4. Мектепке немесе білім беру процесіне қатысушыларға өзінің лауазымдық міндеттерін орындауға (орындамауға) байланысты залал келтіргені үшін әлеуметтік педагог еңбек және (немесе) азаматтық заңнамада белгіленген тәртіппен және шектерде материалдық жауаптылықта болады.
6. Қарым-қатынас. Лауазым бойынша байланыстар
әлеуметтік педагог:
6.1. оқу сабақтарының кестесіне сәйкес өзіне белгіленген оқу жүктемесінің көлемін орындау, міндетті жоспарлы жалпы мектептік іс-шараларға қатысу және әзірлеу нормалары белгіленбеген міндетті қызметті өзін-өзі жоспарлау режимінде жұмыс істейді;
6.2. әр оқу жылына және әр оқу тоқсанына өз жұмысын жоспарлайды. Жұмыс жоспарын мектеп директорының оқу-тәрбие жұмысы жөніндегі орынбасары жоспарланатын кезең басталғаннан бастап бес күннен кешіктірмей бекітеді;
6.3. мектеп директорының оқу-тәрбие жұмысы жөніндегі орынбасарына әрбір оқу тоқсанын аяқтағаннан кейін 5 күн ішінде көлемі бес машинамен басылған беттен аспайтын өз қызметі туралы жазбаша есеп береді;
6.4. мектеп директорынан және оның орынбасарларынан нормативтік-құқықтық және ұйымдастырушылық-әдістемелік сипаттағы ақпарат алады, тиісті құжаттармен қолхатпен танысады;
6.5. мұғалімдермен, білім алушылардың ата-аналарымен (оларды алмастыратын адамдармен) тығыз байланыста жұмыс істейді; өз құзыретіне кіретін мәселелер бойынша мектеп әкімшілігімен және педагог қызметкерлерімен жүйелі түрде ақпарат алмасады;
Білуге тиіс: Қазақстан Республикасының Конституциясын, "Білім туралы", "Неке және отбасы туралы", "Мүмкіндігі шектеулі балаларды әлеуметтік және медициналық-педагогикалық түзеу арқылы қолдау туралы", "Қазақстан Республикасындағы Бала құқықтары туралы", "Қазақстан Республикасындағы мүгедектерді әлеуметтік қорғау туралы", "арнаулы әлеуметтік туралы және балалардың қадағалаусыз және панасыз қалуының алдын алу туралы", "Сыбайлас жемқорлыққа қарсы күрес туралы", "Қазақстан Республикасындағы тіл туралы" және білім беру мәселелері жөніндегі басқа да нормативтік құқықтық актілер; әлеуметтік саясат негіздері; Жалпы және әлеуметтік педагогика; педагогикалық, әлеуметтік, жас және балалар психологиясы; валеология және әлеуметтік гигиена негіздері; Әлеуметтік-педагогикалық және диагностикалық әдістемелер; тәрбие жұмысының әдістемесі, педагогикалық ғылымды дамытудың негізгі бағыттары; әлеуметтік-педагогикалық жұмысты талдау және бағдарламалау; еңбек туралы заңнама негіздері; Еңбекті қорғау ережелері мен нормалары, қауіпсіздік техникасы және өрттен қорғау; санитарлық ережелер мен нормалар.
Біліктілікке қойылатын талаптар: біліктілігі жоғары деңгейдегі санаты жоқ маман: жоғары педагогикалық білім немесе бейіні бойынша жоғары білім. Тиісті санатты алу үшін міндеттерін айқындай отырып, біліктілікке қойылатын талаптар: біліктілігі жоғары деңгейдегі екінші санатты маман:
біліктілігі жоғары деңгейдегі әлеуметтік педагогқа санатсыз қойылатын жалпы талаптарға жауап беруі, бұдан басқа: озық тәжірибені зерделеуі, оны практикада қолдануы, оқу-тәрбие жұмысын талдау дағдылары болуы, білім беру ұйымының әдістемелік бірлестіктерінің жұмысына қатысуы тиіс.
Біліктілікке қойылатын талаптар: Жоғары педагогикалық білім, әлеуметтік педагог лауазымындағы жұмыс өтілі кемінде 3 жыл немесе бейіні бойынша жоғары білім және әлеуметтік педагог лауазымындағы жұмыс өтілі кемінде 4 жыл;
біліктілігі жоғары деңгейдегі бірінші санатты маман:
біліктілігі жоғары деңгейдегі екінші санатты әлеуметтік педагогқа қойылатын талаптарға жауап беруі тиіс, бұдан басқа: тәрбие жұмысын талдау әдістерін меңгеруі, шығармашылық семинарларды басқара білуі, озық тәжірибені енгізуі тиіс. Біліктілікке қойылатын талаптар: Жоғары педагогикалық білім, әлеуметтік педагог лауазымындағы жұмыс өтілі кемінде 4 жыл немесе бейіні бойынша жоғары білім және әлеуметтік педагог лауазымындағы жұмыс өтілі кемінде 5 жыл.
біліктілігі жоғары деңгейдегі жоғары санатты маман:
бірінші санаттағы біліктілігі жоғары деңгейдегі әлеуметтік педагогке қойылатын талаптарға жауап беруі тиіс, бұдан басқа: ғылыми-зерттеу, эксперименттік жұмыс әдістерін меңгеруі, жаңа әлеуметтік-педагогикалық бағдарламаларды, педагогикалық технологияларды әзірлеуі, оларды сынақтан өткізу жөніндегі жұмысты жүргізуі; Әлеуметтік педагогиканың өзекті мәселелерін әзірлеу жөніндегі шығармашылық топтардың жұмысына басшылық жасауы тиіс.
Біліктілікке қойылатын талаптар: Жоғары педагогикалық білім, әлеуметтік педагог лауазымындағы жұмыс өтілі кемінде 5 жыл немесе бейіні бойынша жоғары білім және әлеуметтік педагог лауазымындағы жұмыс өтілі кемінде 6 жыл.
Лауазымдық нұсқаулықпен таныстым және екінші данасын алдым