"Бекітілген"
№334 бұйрықпен
01.09.2023 ж.
"Атбасар ауданы бойынша білім бөлімі
Ақмола облысының білім басқармасы
Самарка ауылының негізгі орта мектебі " КММ директоры
А. Карпиков
ЛАУАЗЫМДЫҚ НҰСҚАУЛЫҚ
Мұғалімдер
1.1. Осы лауазымдық нұсқаулық Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрінің 2009 жылғы 13 шілдедегі № 338, Қазақстан Республикасы Еңбек және халықты әлеуметтік қорғау министрінің 28.06.03 ж. №141 бұйрығымен бекітілген Білім беру мекемесі басшысының орынбасарының (директорының, бастығының, меңгерушісінің) тарифтік-біліктілік сипаттамасы негізінде әзірленді. Қазақстан Республикасы Еңбек және халықты әлеуметтік қорғау министрінің 30.05.03 ж. №119-п бұйрығымен, "13" 05.2021 ж. №4146 мектептің ұжымдық шартымен, "15" 01.2021 Ж. №А-1/3 мектебінің жарғысымен бекітілген қызметтің барлық салаларына ортақ мемлекеттік мекемелер мен қазыналық кәсіпорындар мамандарының жекелеген лауазымдарының біліктілік сипаттамаларын Нұсқаулықты жасау кезінде Қазақстан Республикасы Білім министрлігі жүйесінің білім беру мекемесінде еңбекті қорғау қызметін ұйымдастыру туралы шамамен ұсынымдар да ескерілді.
1.2. Мұғалімді мектеп директоры тағайындайды және қызметтен босатады.
1.3. Мұғалімнің педагогикалық жұмыс өтіліне талап қоймай, жоғары немесе орта кәсіптік білімі болуы керек.
1.4. Мұғалім тікелей мектеп директорына және оның орынбасарларына есеп береді
1.5. Зертханашы мұғалімге тікелей бағынады (егер мұғалім кабинет меңгерушісінің міндеттерін орындаса).
1.6. Мұғалім өз қызметінде Қазақстан Республикасының Конституциясын және заңдарын, Қазақстан Республикасы Президентінің Жарлықтарын, Қазақстан Республикасы Үкіметінің және білім алушыларды тәрбиелеу және тәрбиелеу мәселелері бойынша барлық деңгейдегі білім беруді басқару органдарының шешімдерін; еңбекті қорғау, техника қауіпсіздігі және өртке қарсы қорғау қағидалары мен нормаларын, сондай-ақ мектептің Жарғысы мен жергілікті құқықтық актілерін (оның ішінде ішкі директордың бұйрықтарымен және өкімдерімен, осы лауазымдық нұсқаулықпен), еңбек шартымен (келісімшартпен).
1.7. Мұғалім бала құқықтары туралы Конвенцияны сақтайды.
2. Функциялар
Мұғалім қызметінің негізгі бағыттары:
2.1. оқытылатын пәннің ерекшелігін және білім алушылардың жасын ескере отырып білім алушыларды оқыту және тәрбиелеу;
2.2. білім алушыларды әлеуметтендіруге, олардың ортақ мәдениетін қалыптастыруға, оларды саналы түрде таңдауға және кейіннен кәсіптік білім беру бағдарламаларын игеруге жәрдемдесу;
2.3. оқу процесінде қауіпсіздік техникасы нормалары мен ережелерін сақтау режимін қамтамасыз ету;
3. Лауазымдық міндеттері
Мұғалім келесі лауазымдық міндеттерді орындайды:
3.1. оқытылатын пәннің ерекшелігін ескере отырып, білім алушыларды оқытуды және тәрбиелеуді жүзеге асырады, оған жүктемені бөлу бойынша бекітілген сыныптарда сабақтар мен басқа да оқу сабақтарын өткізеді, сабақ барысында тиісті тәртіп пен тәртіпті қамтамасыз етеді;
3.2. оқу жоспарына, өзінің сабақ жоспарына және сабақ кестесіне сәйкес мектепте қолданылатын білім беру бағдарламаларын іске асырады; бұл ретте оқытудың әртүрлі тәсілдерін, әдістері мен құралдарын пайдаланады;
3.3. мемлекеттік білім беру стандартының талаптарына сәйкес келетін білім алушылардың даярлық деңгейін қамтамасыз етеді;
3.4. еңбекті қорғау, техника қауіпсіздігі және өртке қарсы қорғау қағидалары мен нормаларын орындайды, білім беру процесі кезеңінде білім алушылардың өмірі мен денсаулығын қорғауды қамтамасыз етеді;
3.5. мектеп басшылығына әрбір жазатайым оқиға туралы жедел хабарлайды, дәрігерге дейінгі Алғашқы көмек көрсету бойынша шаралар қабылдайды;
3.6. білім беру процесін жүргізу жағдайларын жақсарту және сауықтыру жөнінде ұсыныстар енгізеді, сондай-ақ кабинет меңгерушісіне, білім беру процесін қамтамасыз етудегі білім алушылар ағзасының тыныс-тіршілігі мен жұмыс қабілетін төмендететін барлық кемшіліктер туралы басшылыққа жеткізеді;
3.7. сынып журналында немесе нұсқаманы тіркеу журналында міндетті түрде тіркеле отырып, білім алушыларға оқу сабақтарында еңбек қауіпсіздігі бойынша нұсқама жүргізеді;
3.8. білім алушылардың еңбекті қорғау жөніндегі ережелерді зерделеуін ұйымдастырады;
3.9. еңбекті қорғау жөніндегі қағидалардың (нұсқаулықтардың) сақталуын бақылауды жүзеге асырады;
3.10. белгіленген тәртіппен сынып құжаттамасын жүргізеді, мектепте қабылданған жүйе бойынша білім алушылардың сабаққа қатысуы мен үлгеріміне ағымдағы бақылауды жүзеге асырады, білім алушының сынып журналы мен күнделігіне баға қояды, мектеп әкімшілігіне есепті деректерді уақтылы ұсынады;
3.11. белгіленген тәртіппен білім алушыларды қорытынды аттестаттауға қатысады;
3.12. педагогтің қызметін бақылау және бағалау мақсатында белгіленген тәртіппен мектеп әкімшілігі өкілдерін сабаққа жібереді;
3.13. мектеп директорының оқу-тәрбие жұмысы жөніндегі орынбасарының өкімі бойынша сабақта уақытша болмаған мұғалімдерді ауыстырады;
3.14. мектептің Жарғысы мен ішкі еңбек тәртібінің ережелерін, мектептің өзге де жергілікті құқықтық актілерін сақтайды;
3.15. білім алушылардың заңды құқықтары мен бостандықтарын сақтайды;
3.16. сабақтарды өткізуге дайындалады, өзінің кәсіби біліктілігін жүйелі түрде арттырады, әдістемелік бірлестіктердің қызметіне және мектепте қабылданған әдістемелік жұмыстың басқа да нысандарына қатысады;
3.17. мектептің педагогикалық кеңесінің жұмысына және мектеп әкімшілігі өткізетін кеңестерге қатысады;
3.18. сабақ арасындағы үзілістерде, сондай-ақ өз сабақтарының басталуына 20 минут қалғанда және аяқталғаннан кейін 20 минут ішінде кезекшілік кестесіне сәйкес мектеп бойынша кезекші болады;
3.19. білім алушылардың ата-аналарымен (оларды алмастыратын адамдармен) тұрақты байланыста болады;
3.20. мерзімді тегін медициналық тексеруден өтеді;
3.21. мұғалімнің қоғамдық жағдайына сәйкес мектепте, тұрмыста, қоғамдық орындарда мінез-құлықтың этикалық нормаларын сақтайды;
3.22. кабинет меңгерушісінің міндеттерін орындаған жағдайда:
кабинетке бекітілген зертханашының жұмысына басшылық жасайды;
кабинеттің мақсатты пайдаланылуын бақылайды;
кабинетті жабдықтармен, аспаптармен және басқа да мүлікпен толықтыруды ұйымдастырады, материалдық құндылықтарды (жиһаздан басқа) біржолғы құжаттар бойынша жауапты сақтауға қабылдайды, есеп беретін мүліктің сақталуын қамтамасыз етеді, белгіленген тәртіппен кабинеттің мүлкін түгендеуге және есептен шығаруға қатысады;
3.23. еңбекті қорғау жөніндегі нұсқаулықтарды әзірлейді және кезең-кезеңімен қайта қарайды (5 жылда кемінде 1 рет), оларды директорға бекітуге ұсынады;
3.24. оқу кабинетін өртке қарсы мүлікпен, Медициналық және жеке қорғаныс құралдарымен жарақтандыруды, сондай-ақ тыныс-тіршіліктің қауіпсіздігін қамтамасыз ету мәселелері бойынша көрнекі үгітті бақылайды;
3.25. белгіленген үлгідегі сынып журналында немесе журналда міндетті түрде тіркеле отырып басқа педагогтың білім алушылардың еңбегін қорғау бойынша нұсқама өткізуін жүргізеді немесе ұйымдастырады;
3.26. мектеп директорының оқу-тәрбие жұмысы жөніндегі орынбасарына бұл туралы хабарлай отырып, мектептің білім алушылары мен қызметкерлерінің өмірі мен денсаулығына қауіп төндіретін сабақтарды өткізуге жол бермейді;
3.27. еңбекті қорғау жөніндегі келісімге енгізу үшін Еңбек және оқу жағдайларын жақсарту жөнінде ұсыныстар енгізеді;
4. Құқықтар
Мұғалімнің құқығы бар:
4.1. мектеп жарғысында айқындалған тәртіппен мектепті басқаруға қатысу;
4.2. кәсіби Ар-намыс пен қадір-қасиетті қорғауға;
4.3. шағымдармен және оның жұмысын бағалайтын басқа құжаттармен танысу, олар бойынша түсініктеме беру;
4.4. оқыту және тәрбиелеу әдістемелерін, Оқу құралдары мен материалдарды, оқулықтарды, білім алушылардың білімін бағалау әдістерін еркін таңдау және пайдалану;
4.5. біліктілікті арттыру;
4.6. тиісті біліктілік санатына ерікті негізде аттестатталуға және аттестаттаудан сәтті өткен жағдайда оны алуға;
4.7. сабақтар мен өзгерістер кезінде білім алушыларға сабақтарды ұйымдастыруға және тәртіпті сақтауға қатысты міндетті өкімдер беру, мектеп білім алушыларын көтермелеу мен жазалау туралы жарғыда және Қағидаларда белгіленген жағдайларда және тәртіппен білім алушыларды тәртіптік жауапкершілікке тарту;
5. Жауапкершілік
5.1. Қазақстан Республикасының заңнамасында белгіленген тәртіппен мұғалім жауапты болады:
оқу жоспары мен оқу процесінің кестесіне сәйкес білім беру бағдарламаларын толық көлемде іске асыру;
білім беру процесі және мектептен тыс, мектептен тыс, қалалық, облыстық және басқа деңгейдегі іс-шаралар кезінде білім алушылардың өмірі мен денсаулығы
білім алушылардың құқықтары мен бостандықтарын бұзу.
5.2. Мектептің Жарғысы мен ішкі еңбек тәртібінің ережелерін, мектеп директорының заңды өкімдерін және осы Нұсқаулықта белгіленген өзге де жергілікті нормативтік актілерді, лауазымдық міндеттерді дәлелсіз себептермен орындамағаны немесе тиісінше орындамағаны үшін мұғалім еңбек заңнамасында айқындалған тәртіппен тәртіптік жауаптылықта болады.
5.3. Білім алушының жеке басына физикалық және (немесе) психикалық зорлық-зомбылықпен байланысты тәрбиелеу әдістерін қолданғаны, оның ішінде бір мәрте қолданғаны, сондай-ақ өзге де әдепсіз теріс қылық жасағаны үшін мұғалім ҚР Еңбек кодексіне және "білім туралы"Қазақстан Республикасының Заңына сәйкес атқаратын қызметінен босатылуы мүмкін. Осы теріс қылық үшін жұмыстан шығару тәртіптік жауапкершілік шарасы болып табылмайды.
5.4. Мектепке немесе білім беру процесіне қатысушыларға өз лауазымдық міндеттерін орындауға (орындамауға) байланысты залал келтіргені үшін мұғалім ҚР Еңбек кодексінде және (немесе) азаматтық заңнамада белгіленген тәртіппен және шектерде материалдық жауаптылықта болады.
6. Қарым-қатынас. Лауазым бойынша байланыстар
Мұғалім:
6.1. оқу сабақтарының кестесіне сәйкес өзіне белгіленген оқу жүктемесінің көлемін орындау, міндетті жоспарлы жалпы мектептік іс-шараларға қатысу және әзірлеу нормалары белгіленбеген міндетті қызметті өзін-өзі жоспарлау режимінде жұмыс істейді;
6.2. демалысқа сәйкес келмейтін демалыс кезеңінде мектеп әкімшілігі демалыс басталғанға дейін оқу жүктемесінен аспайтын уақыт шегінде педагогикалық, әдістемелік немесе ұйымдастырушылық жұмысқа тартылады. Мұғалімнің демалыстағы жұмыс кестесі мектеп директорының бұйрығымен бекітіледі;
6.3. белгіленген тәртіппен сағаттық төлем шарттарында және тарифтеу бойынша (ауыстыру мерзіміне байланысты)уақытша болмаған мұғалімдерді ауыстырады;
6.4. уақытша болмаған кезеңде сол мамандық мұғалімдерімен немесе осы сыныпта өз пәнін оқытуда оқу жоспары бойынша артта қалған мұғалімдермен ауыстырылады;
6.5. мектеп әкімшілігінен нормативтік-құқықтық және ұйымдастырушылық-әдістемелік сипаттағы материалдарды алады, тиісті құжаттармен қолхатпен танысады;
6.6. өз құзыретіне кіретін мәселелер бойынша мектеп әкімшілігімен және педагог қызметкерлерімен жүйелі түрде ақпарат алмасады.
Педагог қызметкерлерге оқушыларды оқу-тәрбие үрдісінен шығаруға қатаң тыйым салынады.
Білуге тиіс: Қазақстан Республикасының Конституциясын, "Білім туралы", "Қазақстан Республикасындағы тіл туралы", "Қазақстан Республикасындағы Баланың құқықтары туралы", "Сыбайлас жемқорлыққа қарсы күрес туралы", "Неке және отбасы туралы", "Мүгедектігі бойынша, асыраушысынан айрылу жағдайы бойынша және асыраушысынан айрылу жағдайы бойынша Мемлекеттік әлеуметтік жәрдемақылар туралы" Қазақстан Республикасының заңдарын "арнаулы әлеуметтік қызметтер туралы","Мүмкіндігі шектеулі балаларды әлеуметтік және медициналық-педагогикалық түзеу арқылы қолдау туралы", "Кәмелетке толмағандар арасындағы құқық бұзушылықтардың алдын алу және балалардың қадағалаусыз және панасыз қалуының алдын алу туралы" және білім беруді дамытудың бағыттары мен перспективаларын айқындайтын басқа да нормативтік құқықтық актілер; пәнді оқыту әдістемесі, Тәрбие жұмысы; оқу кабинеттері мен қосалқы үй-жайларды жарақтандыру мен жабдықтауға қойылатын талаптар; Оқыту құралдары және олардың дидактикалық мүмкіндіктері; білім беру мен педагогика ғылымын дамытудың негізгі бағыттары мен перспективалары; құқық негіздері және еңбекті ғылыми ұйымдастыру, Педагогика және психология; мемлекеттік жалпыға міндетті білім беру стандарттары; педагогика, педагогикалық психология; педагогикалық ғылым мен практиканың жетістіктері; экономика негіздері, еңбек туралы заңнама; еңбекті қорғау, қауіпсіздік техникасы және өрттен қорғау ережелері мен нормалары; санитарлық ережелер мен нормалар.
Біліктілікке қойылатын талаптар:
санаты жоқ біліктілігі жоғары деңгейдегі маман (информатика, музыка, ән айту, сурет салу, АӘД, технология, дене шынықтыру, сызу мұғалімдерінен, мамандандырылған оқу орындарының арнайы пәндер мұғалімдерінен, базистік оқу жоспарының (Валеология, өзін-өзі тану, Қолданбалы экономика, экология және т. б.) вариативтік бөлігіндегі пәндер мұғалімдерінен басқа): жоғары педагогикалық білім еңбек өтілі;
санаты жоқ біліктілігі орта деңгейдегі маман (информатика, музыка, ән айту, сурет салу, АӘД, технология, дене шынықтыру, сызу мұғалімдерінен, мамандандырылған оқу орындарының арнайы пәндер мұғалімдерінен, базистік оқу жоспарының (Валеология, өзін-өзі тану, Қолданбалы экономика, экология және т. б.) вариативтік бөлігіндегі пәндер мұғалімдерінен басқа): техникалық және кәсіптік педагогикалық білім (орта) арнайы, орта кәсіптік) жұмыс өтіліне талаптар қойылмайды.
Тиісті санатты алу үшін міндеттерін айқындай отырып біліктілікке қойылатын талаптар:
біліктілігі жоғары деңгейдегі екінші санатты маман:
біліктілігі жоғары деңгейдегі мұғалімге санатсыз қойылатын жалпы талаптарға жауап беруі тиіс, бұдан басқа: пәнді оқыту әдістемесін өз бетінше әзірлей білуі, белсенді оқытудың нысандары мен әдістерін қолдана білуі, білім алушылармен диагностикалық жұмысты ұйымдастыра білуі; оқу-тәрбие процесінде тұрақты оң нәтижелерді қамтамасыз етуі, шығармашылық топтардың, әдістемелік бірлестіктердің, мектептердің жұмысына белсенді қатысуы тиіс білім беру мекемесі аясындағы озық тәжірибе.
Біліктілікке қойылатын талаптар: Жоғары педагогикалық білім және мұғалім лауазымындағы жұмыс өтілі кемінде 3 жыл;
біліктілігі жоғары деңгейдегі бірінші санатты маман:
біліктілігі жоғары деңгейдегі екінші санатты мұғалімге қойылатын талаптарға жауап беруі тиіс, бұдан басқа: пән бойынша оқу-әдістемелік жұмысты талдау әдістемелерін меңгеруі, жеке оқыту бағдарламаларын құруы және іске асыруы, шығармашылық семинарларды, шығармашылық топтардың жұмысын басқара білуі, өз жұмысында озық педагогикалық тәжірибені пайдалана білуі тиіс.
Біліктілікке қойылатын талаптар: Жоғары педагогикалық білім және мұғалім лауазымындағы жұмыс өтілі кемінде 4 жыл, немесе ғылым кандидаты ғылыми дәрежесінің болуы және мұғалім лауазымындағы жұмыс өтілі кемінде 2 жыл, немесе ғылым докторы ғылыми дәрежесі және мұғалім лауазымындағы жұмыс өтілі кемінде 1 жыл;
біліктілігі жоғары деңгейдегі жоғары санатты маман:
бірінші санаттағы біліктілігі жоғары деңгейдегі мұғалімге қойылатын талаптарға жауап беруі тиіс, бұдан басқа: жаңа оқу бағдарламаларын, педагогикалық технологияларды, оқыту және тәрбиелеу әдістемелерін әзірлей білуі, оларды сынақтан өткізу бойынша жұмыс жүргізе білуі; өз пәні бойынша эксперименттік міндеттер құра білуі, білім беру саласындағы өзекті мәселелерді әзірлеу бойынша шығармашылық топтарға жетекшілік етуі тиіс.
Біліктілікке қойылатын талаптар: Жоғары педагогикалық білім және мұғалім лауазымындағы жұмыс өтілі кемінде 5 жыл; немесе ғылым кандидаты ғылыми дәрежесінің және мұғалім лауазымындағы жұмыс өтілі кемінде 3 жыл немесе ғылым докторы ғылыми дәрежесінің болуы мұғалім лауазымындағы жұмыс өтілі кемінде 2 жыл;
біліктілігі орта деңгейдегі екінші санатты маман:
біліктілігі орта деңгейдегі мұғалімге санатсыз қойылатын жалпы талаптарға жауап беруге, сонымен қатар: белсенді оқытудың нысандары мен әдістерін қолдана білуге, білім алушылармен диагностикалық жұмысты ұйымдастыруға, оқу-тәрбие процесінде тұрақты оң нәтижелерді қамтамасыз етуге, білім беру мекемесі шеңберінде шығармашылық топтардың, әдістемелік бірлестіктердің, озық тәжірибе мектептерінің жұмысына белсенді қатысуға тиіс.
Біліктілікке қойылатын талаптар: техникалық және кәсіптік білім (арнаулы орта, кәсіптік орта) және мұғалім лауазымындағы жұмыс өтілі кемінде 3 жыл;
біліктілігі орта деңгейдегі бірінші санатты маман:
біліктілігі орта деңгейдегі екінші санатты мұғалімге қойылатын жалпы талаптарға жауап беруі тиіс, бұдан басқа: пәнді оқыту әдістемесін өз бетінше әзірлей білуі; білім алушылармен диагностикалық жұмыс жүргізе білуі; шығармашылық топтардың, әдістемелік бірлестіктердің, озық тәжірибе мектептерінің жұмысына басшылық жасауы, білім беру мәселелері бойынша педагогикалық басылымдарда жарияланымдары болуы тиіс.
Біліктілікке қойылатын талаптар: техникалық және кәсіптік білім (арнаулы орта, кәсіптік орта) және мұғалім лауазымындағы жұмыс өтілі кемінде 4 жыл.
біліктілігі орта деңгейдегі жоғары санатты маман:
бірінші санаттағы біліктілігі орта деңгейдегі мұғалімге қойылатын жалпы талаптарға жауап беруі тиіс, бұдан басқа: пәнді оқытудың авторлық бағдарламаларын; жаңа оқу бағдарламалары мен педагогикалық технологияларды әзірлей білуі, оларды апробациялау бойынша жұмыс жүргізуі, өз пәні бойынша эксперименттік міндеттер құруы, білім беру саласындағы өзекті мәселелерді әзірлеу бойынша шығармашылық топтарға жетекшілік етуі тиіс.
Біліктілікке қойылатын талаптар: техникалық және кәсіптік білім (арнаулы орта, кәсіптік орта) және мұғалім лауазымындағы жұмыс өтілі кемінде 5 жыл.
Біліктілікке қойылатын талаптар: информатика, музыка, ән айту, сурет салу, АӘД, технология, дене шынықтыру, сызу мұғалімдері, мамандандырылған оқу орындарының арнайы пәндер мұғалімдері, базистік оқу жоспарының вариативтік бөлігі пәндерінің мұғалімдері (Валеология, өзін-өзі тану, Қолданбалы экономика, экология және басқалар):
біліктілігі жоғары деңгейдегі санаты жоқ маман:
жоғары педагогикалық білім немесе тиісті мамандық бойынша жоғары білім.
біліктілігі жоғары деңгейдегі екінші санатты маман:
жоғары педагогикалық білім және мұғалім лауазымындағы жұмыс өтілі кемінде 3 жыл немесе тиісті мамандық бойынша жоғары білім және мұғалім лауазымындағы жұмыс өтілі кемінде 4 жыл.
біліктілігі жоғары деңгейдегі бірінші санатты маман:
жоғары педагогикалық білім және мұғалім лауазымындағы жұмыс өтілі кемінде 4 жыл немесе тиісті мамандық бойынша жоғары білім және мұғалім лауазымындағы жұмыс өтілі кемінде 5 жыл, немесе ғылым кандидаты ғылыми дәрежесінің болуы және мұғалім лауазымындағы жұмыс өтілі кемінде 2 жыл немесе ғылым докторы ғылыми дәрежесі және мұғалім лауазымындағы жұмыс өтілі кемінде 1 жыл жыл.
біліктілігі жоғары деңгейдегі жоғары санатты маман: жоғары педагогикалық білім және мұғалім лауазымындағы жұмыс өтілі кемінде 5 жыл немесе тиісті мамандық бойынша жоғары білім және мұғалім лауазымындағы жұмыс өтілі кемінде 6 жыл немесе ғылым кандидаты ғылыми дәрежесінің болуы және мұғалім лауазымындағы жұмыс өтілі кемінде 3 жыл немесе ғылым докторы ғылыми дәрежесі және жұмыс өтілі мұғалім лауазымында кемінде 2 жыл.
біліктілігі орта деңгейдегі санаты жоқ маман:
тиісті мамандық бойынша техникалық және кәсіптік білім (арнаулы орта, кәсіптік орта).
біліктілігі орта деңгейдегі екінші санатты маман:
тиісті мамандық бойынша техникалық және кәсіптік білім (арнаулы орта, кәсіптік орта) және мұғалім лауазымындағы жұмыс өтілі кемінде 3 жыл.
біліктілігі орта деңгейдегі бірінші санатты маман:
тиісті мамандық бойынша техникалық және кәсіптік білім (арнаулы орта, кәсіптік орта) және мұғалім лауазымындағы жұмыс өтілі кемінде 4 жыл.
біліктілігі орта деңгейдегі жоғары санатты маман:
тиісті мамандық бойынша техникалық және кәсіптік білім (арнаулы орта, кәсіптік орта) және мұғалім лауазымындағы жұмыс өтілі кемінде 5 жыл.
Шағын жинақталған білім беру ұйымдарының мұғалімдері үшін біліктілікке қойылатын талаптар: сабақтас пәндерді оқыту құқығымен жоғары педагогикалық білім немесе сабақтас пәндерді оқыту құқығымен техникалық және кәсіптік білім (арнаулы орта, кәсіптік орта).
Қосымша білім беру ұйымдарының бастауыш сынып мұғалімдері үшін біліктілікке қойылатын талаптар: Жоғары педагогикалық білім немесе техникалық және кәсіптік білім (арнаулы орта, кәсіптік орта).
Ескерту: 1995 жылға дейін XI педагогикалық сыныбы бар орта мектепті бітірген тұлғалар біліктілігі орта деңгейдегі мамандарға жатады.